hr
+385 99 525-8911
information@rijeka-airport.hr
-->

Novosti

2022.g.-godina značajnog oporavka prometa

19.04.2023

Nakon 2 teške krizne godine na Zračnoj luci Rijeka uzrokovane
pandemijom COVID 19, koja je dovela do pada prometa putnika od golemih 86% u
2020.g., odnosno 70% u 2021.g. u usporedbi sa rekordnom 2019.g., na Zračnoj
luci Rijeka je u 2022.g. ostvaren značajan oporavak zračnog prometa, te je
ostvaren promet od 164.086 putnika, što čini 82% predpandemijskog prometa. Isto
predstavlja izuzetan rezultat, budući je u usporedbi sa 2021.g. promet porastao
za nevjerojatnih 191% unatoč značajnim problemima i izazovima koji su pogodili
zračnu industriju kao posljedica pandemije, a odnosi se na nedostatak osoblja
na europskim aerodromima i aviokompanijama, zbog čega je došlo do brojnih
kašnjenja i otkazivanja letova i u RH. Suočeni sa potražnjom znatno većom od
planirane nakon pandemije COVID-19 neki europski aerodromi zbog manjka radne
snage ograničili su kapacitete putnika koje
mogu opslužiti što je dovelo do smanjenja prodajnih kapaciteta
zrakoplova aviokompanija i otkazivanja letova zbog neisplativosti, dok drugi iz
istog razloga nisu uspjeli pravovremeno opslužiti putnike što je dovelo do
značajnih kašnjenja letova. No problem manjka radne snage značajno je bio
prisutan i u aviokompanijama koje zbog nedostatka kabinskog osoblja i posada
nisu uspile odraditi planirane rotacije, a osobito u slučaju kašnjenja kada su
zbog nemogućnosti zamjene posade kojoj istekne duty-time bili primorani
otkazati letove. I Zračna luka Rijeka pretrpjela je brojna otkazivanja letova
uzrokovana navedenim problemima na europskim aerodromima, međutim
na istoj nije bio prisutan problem s
ljudstvom, dapače, početkom sezone zaposleno je 15 novih djelatnika, koji su u
simbiozi sa postojećih 20 prijašnjih djelatnika zajednički, tvoreći savršen
tim, bez ikakvih poteškoća odradili sav promet sezone. To možda i ne izgleda
kao neki uspjeh, međutim kada se uzme u obzir da je jednakim brojem djelatnika
odrađen i gotovo trostruko manji promet 2021., odnosno isto čini
  polovicu djelatnika iz 2018. kada je odrađen
jednak promet, lako se može zaključiti o kvaliteti aerodromskog tima i njihovoj
efikasnosti.

Navedeni izvrstan rezultat 2022.g. posljedica je iznimnog truda Uprave
Zračne luke Rijeka u suradnji sa njezinim suvlasnicima (MMPI, PGŽ, , Gradovima
Opatijom, Krkom, Crikvenicom te Općinom Omišalj), kao i nizom
sudionika truističkog sektora koji su zajedničkim naporima uspjeli povratiti
gotovo sve redovne međunarodne linije koje su prometovale prije pandemije, ali
isto tako i ugovorili nove linije.

Naime, vratio se Ryanair, koji je 2021. g. otkazao svoje operacije za
Rijeku, s 3 međunarodne linije koje su prometovale čitavu ljetnu IATA sezonu:
Stockholm, Bruxelles Cherleroi i London Stansted, te Condor Airlines sa 2
linije za Frankfurt i Duesseldorf, kao i Air Serbia za Beograd, koji su na
Zračnoj luci Rijeka prometovali prije pandemije. Osim navedenih „povratnika“ na
Zračnu luku Rijeka nakon 15 godina konačno se vratio i ključni avioprijevoznik zaslužan
za njezin rekordan promet u 2006. i 2007.g., jedan od najznačajnijih
niskotarifnih avioprijevoznika sa tržišta Velike Britanije: veliki EasyJet.


Sukladno trenutnim najavama, u 2023.g. se očekuje smirivanje problema
s nedostatkom osoblja na europskim aerodromima, kao i nastavak konačno
uspostavljene cjelogodišnje PSO linije za Osijek, Zadar, Split i Dubrovnik, ali
nažalost i smanjenje broja linija, te posljedično i prometa putnika.
Naime,
LOT Polish Airlines prema trenutnim najavama planira otkazati svoje
linije za
Zračnu luku Rijeka za ljetnu sezonu 2023.g., a navedeno predstavlja
ogroman
gubitak za regionalni razvoj turizma budući navedeni avioprijevoznik,
osim što
je legacy nacionalni prijevoznik za Poljsku koja predstavlja jedno od
regionalnih prioritetnih turističkih tržišta Kvarnera, predstavlja i
značajnog mrežnog
prijevoznika sa konekcijama za čitavi svijet preko Varšave. Nakon
uvođenja
linije za Varšavu na vrhuncu pandemijske 2020.g. zahvaljujući
pregovorima i
ulaganjima Zračne luke Rijeka u oglašavanje LOT Polish Airlines-a, te
zatim
dodavanja još 3 linije u 2021.g. za Szczecin, Zielonu Goru i Olsztyn,
2022.g.
se navedeni broj linija smanjio na 3 linije, da bi se u konačnici
navedeni
avioprijevoznik vrlo izgledno potpuno povukao 2023.g. Međutim, osim
otkazivanja u planu je povećanje broja operacija određenih
aviokompanija, osobito Eurowingsa, zbog čega se za narednu sezonu za
2023.g. planira promet na razini 2022.g.
Oglasi
Partneri