hr
++385 51 841-222
information@rijeka-airport.hr
-->

Novosti

Zanimljiva analiza o (ne)povezanostima manjih zračnih luka u Hrvatskoj

21.02.2018
Portal avioradar.hr objavio je zanimljivu analizu o (ne)povezanostima manjih zračnih luka u Hrvatskoj, u kojoj je sudjelovala i Zračna luka RIjeka.

Izjavu Zračne luke Rijeka prenosimo u cijelosti:
"Na Zračnoj luci Rijeka se posljednjih godina vrlo intenzivno radi na uvođenju novih linija, te se ulažu značajna vlastita sredstva kako bi se na Kvarner dovele nove aviokompanije. Isto se dogovara na nekolicini godišnjih konferencija (Routes, Connect) gdje se predstavnici zračnih luka susreću sa predstavnicima aviokompanija, te pregovaraju o mogućnostima povećanja njihovih operacija i uvođenja novih zračnih linija. Naime, kao i u svakoj djelatnosti, tako i u zrakoplovnoj industriji, vrijede zakoni ponude i potražnje te aviokompanije prije uvođenja bilo koje nove destinacije provode brojne analize isplativosti određenih linija i nastavljaju operirati na destinacijama koje im donose najveći profit ili uvode nove ukoliko analize pokažu da će iste u skoroj budućnosti donijeti značajne profite. Bitno je naglasiti da je prilikom uvođenja novih destinacija rizik aviokompanije najveći, ali on značajno ovisi o prepoznatljivosti te nove destinacije na udaljenim tržištima koje treba povezati zračnim linijama. Ukoliko se radi o destinacijama koje su promovirane, brandirane i za koje avio putnici znaju, odnosno već je formirana određena potražnja za istim, nisu potrebna dodatna ulaganja u marketing i upoznavanje putnika sa destinacijom, te se u tom slučaju rizik aviokopmanije smanjuje na minimum. Međutim u slučajevima kada je destinacija nepoznata na udaljenijim tržištima koje je nužno povezati avio linijama, odnosno još ne postoji konkretna potražnja za tom destinacijom među avio putnicima, rizik aviokopmanije je mnogo veći, te su potrebna dodatna sredstva potpore (u vidu popusta na usluge zračnih luka ili u vidu sredstava za oglašavanje). Upravo je to slučaj Rijeke i Primorsko-goranske županije koja je po broju dolazaka u RH na vrlo visokom trećem mjestu, te je vrlo dobro pozicionirana i poznata u bližim, susjednim zemljama, pogodnijim za auto i autobusne putnike, dok je na daljim tržištima pogodnim za avio prijevoz još uvijek nedovoljno prepoznata. Stoga u pogledu dodatne potpore zračnim prijevoznicima, Zračna luka Rijeka je u posljednje 3 godine uložila gotovo 3 milijuna € vlastitih sredstava (1,5 milijun € u vidu popusta, 1,5 milijun € u vidu sredstava za oglašavanje), te je još dodatno 1,25 milijuna € udruženo sredstava regionalnih i lokalnih jedinica loklane i regionalne samouprave, sustava TZ te gospodarstva upravo za namjenu ulaganja u razvoj zračnih linija. Međutim, čak ni navedena vrlo značajna sredstva (o velikom značaju istih govori sljedeća činjenica: vlastita sredstva Zračne luke Rijeka uložena u razvoj novih linija predstavljaju gotovo 45% njezinog UKUPNOG PRORAČUNA!), nisu dovela do porasta prometa putnika kakve bilježe zračne luke poznatijih avio destinaicja.
Stoga iz svega navedenog se može zaključiti da zračne luke, uza sav njihov trud i ulaganja, ne mogu značajno utjecati na odluke aviokopmanija o isplativosti uvođenja neke nove destinacije, već je ključan faktor njihove odluke u konačnici stupanj razvijenosti same destinacije, njezina ponuda, brand, potražnja putnika za posjećivanjem iste, te sama prepoznatljivost i poznatost destinacije. U konačnici, ne dolaze putnici u neku destinaciju radi aerodroma, već radi same destinacije!"

Čitavi članak možete pronaći na sljedećem linku:
https://avioradar.hr/index.php/opcenito/885-analiza-ne-povezanost-manjih-zracnih-luka-u-hrvatskoj
Partneri